Powerfull - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sarah Ruijter - WaarBenJij.nu Powerfull - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sarah Ruijter - WaarBenJij.nu

Powerfull

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

17 September 2008 | Ghana, Kumasi

Hoi lieve allemaal,
Hoe is het met jullie? Hier gaat het nog steeds goed!Ik heb de afgelopen weken ik kokobeng meegeholpen met het bouwen van het weeshuis. Ik ga het interieur voor het day-care center ontwerpen (ben al bezig) Maar dat gedeelte van het gebouw moet ook eerst afgemaakt worden, dus ik heb geholpen met klussen, zoals de elektriciteit, de 1ste verdieping verdieping helpen bouwen en geholpen met het schilderen van de dakplaten. Leuk om te zien hoe het bouwen in Ghana gebeurt, erg relaxed, maar levens gevaarlijk:)! Ook de werklui zijn allemaal erg aardig en vrolijk. De vrouwen en kinderen die rond de bouwplaats heen hangen zijn ook gezellig. Ik heb afgelopen week samen met Emilie een nacht in Kokobeng doorgebracht, erg leuk! Die avond was het afscheidsfeest van een van de vrijwilligers; Rene. De hele avond lekker gedanst in de locale bar,met het meest vieze Ganese nummer op repeet!!haha!
Volgende dag met de trotro terug naar de compound, want een van de jongentjes (tony) was jarig. We hebben hem een voetbal gegeven!! Zondag ochtend zijn we vertrokken naar Akosombo, waar emilie en ik het weekeind heel lui zijn geweest. Lekker gezwommen, gegeten en een boek gelezen. We zijn met Yao mee terug gereden, want die had Evelien (nieuwe vrijwilliger) opgehaald in Accra.
Ik ga me steeds meer thuis voelen in deze omgeving. Ik ken nu wat meer mensen, weet de weg en heb het erg naar mijn zin! Mijn mama Adwoa zorgt nogsteeds heel goed voor me en het is iedere avond weer een feest om thuis te komen op de compound! Ik geloof dat godfried (een leraar die op de compound woont) de lord heeft gezien..want hij zegt achter alles wat ik zeg `powerfull´. Zelfs als ik zeg dat we naar de kroeg gaan:)haha!En kwame heeft mij afgelopen week zijn dans moves laten zien, waarna ik hem heb omgedoopt tot Gangster kwame:). Hij heeft me ook een ghanees spel geleerd (ik heb 3x gewonnen, high five!!) Ik ben erachter gekomen dat john een verborgen trommeltalent is en dat hij en Abana nog een kind hebben namelijk Amma (dus het zusje van akwasi). Precious heeft een naar hoestje, maar is ondanks dat nogsteeds trouble! Ik zal volgende keer een groepsfoto bijvoegen zodat jullie ze allemaal uit elkaar kunnen houden!!

Voor nu Dikke Kussen Yaa Sarah

  • 17 September 2008 - 10:01

    Mamma:

    Dag lieve Saar,

    Het klinkt allemaal leuk en gezellig en relaxed!
    Ik weet nu in ieder geval ook, dat je weer veilig terug bent in Kumasi.
    Ben je vandaag weer naar KoKobeng? Je had in ieder geval tijd om een stukje met foto te schrijven. Staat op de foto de jarige job met in zijn hand de voetbal? Op de foto zie ik ook twee honden. Horen die bij de compound? Ze lijken niet op een labrador ( haha)....
    Ik ben heel blij, dat je het zo naar je zin hebt en dat je allemaal leuke, vrolijke en gezellige mensen om je heen hebt!!!
    Begrijp ik het goed, dat je Amma nog nooit had gezien.
    Ik verheug me op de groepsfoto, zodat we ons een beeld kunnen vormen van de mensen, waar je dagelijks mee leeft.
    Ook vind ik het zo fantastisch, dat je zo Powerfull bent. Dat weten we natuurlijk, maar het lijkt me heerlijk, dat iemand dat ook nog eens regelmatig bevestigd!
    Nu Schatje Baby, veel plezier met alles.
    Please, een beetje voorzichtig op de bouwplaats en we bellen je snel weer op.
    Ik ben hartstikke trots op je!
    Heel veel liefs, dikke zoenen, HVJ Mamma.

  • 17 September 2008 - 10:07

    Mamma:

    Hé, ik zie net, dat je nog twee foto's geplaatst hebt. Wie is Craig? Ook zie ik, dat je al een lekker Ghanees kleurtje krijgt...
    Gaat het mengen van de verf met de hand?
    Ben je dus toch niet naar Kokobeng?
    Wat een vragen!
    Ik ga weer gauw aan het werk...
    Heel veel liefs, dikke zoenen, HVJ, Mamma

  • 17 September 2008 - 17:49

    Juul:

    Darling Yaa Yaa Yaaaaaa!

    Volgens mij zit je daar heel relx en goed!Fijn dat je zo goed verzorgd wordt, dat maakt alles extra aangenaam en powerfull laten we maar zeggen!De foto's zijn ook weer erg leuk! Ik ga binnenkort aan de slag met mijn fototoestel!
    Hier is alles ok, je merkt dat het nu steeds kouder wordt en bijna winter, mn lippen barsten ook al, dus smeer smeer met de labello!En marc en ik hebben allebei snottenbellen! Geniet daar maar lekker van de warmte alhoewel dat soms ook zeer onaangenaam kan zijn natuurlijk! AAaah maargoed succes met de bouw...had van mama begrepen dat je zo nu en dan wel even toe bent aan een bouwvak door alles spierpoin?
    Zet m op, bob (de bouwer!

    Voor nu worldpeace en een dikke zoen en misschien binnenkort weer ff bellen, maar op skype ben je nooit online klopt dat?

  • 17 September 2008 - 17:50

    Juul2:

    ps kan je geen bouwhelm op bob? Dan is je koppie tenminste beschermd! ooooh bemoeiiii bemoeiiii, komt uit een goed kloppend hart!

    tuutje!

  • 17 September 2008 - 18:06

    Gerard:

    Lieve Saar. Wat klinkt dat allemaal heerlijk. Ghana ljkt me een fantastische omgeving om te ontstressen en te ontburnouten. Ik sprak vanmiddag nog een huisarts die een tijdje in Ghana heeft gewerkt: één en al enthousiasme: lieve mensen en een mooi land. Die foto's van jullie tocht zijn ook idyllisch: Een "bounty-gevoel" zonder eiland. Kokobeng lijkt ook al aardig op te schieten. Ziet er goed uit. Benieuwd naar je ontwerpen voor de inrichting ervan.
    Ik ben blij dat je je zo thuis begint te voelen en dat je geniet.
    Heel veel liefs en kussen,
    Gerard

  • 23 September 2008 - 11:10

    Marc:

    Leuk om te horen dat je je helemaal thuis begint te voelen en je weg goed kan vinden.

    Zo te zien moet er nog aardig wat werk verricht worden, maar ben erg benieuwd naar het resultaat.

    PS mooie jungle foto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 December 2008

VAKANTIE!

24 November 2008

mooie mensen

13 November 2008

Yoo ma te!

26 Oktober 2008

`you are sweet´

12 Oktober 2008

no hurry in life...
Sarah

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 21308

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2008 - 26 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: