`you are sweet´ - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sarah Ruijter - WaarBenJij.nu `you are sweet´ - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sarah Ruijter - WaarBenJij.nu

`you are sweet´

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

26 Oktober 2008 | Ghana, Kumasi

Hoi Allemaal,

Hoe gaat het met jullie?hier gaat alles goed, ben alleen de afgelopen week weer ziekjes geweest, maar ben er weer bovenop gekomen!Ook is het af en toe wel een beetje alleen zo zonder andere vrijwilligers etc, maar gelukkig vrolijkt mijn ghanese familie me altijd wel weer op!
Ik ben de afgelopen tijd dus bezig geweest met het maken van een enorme blokkendoos. De kids zijn hem al volop aan het uittesten. Helaas is de zaag krom getrokken.Hierdoor werden de blokken steeds schever, wat zou resulteren in de toren van pisa. Dus ben ik met my brother Kwame de stad in geweest op zoek naar een nieuw zaagblad. We zijn 4 uur aan het lopen geweest, waarna ik redelijk genoeg had van de zon en het `you are sweet´geroep, wat kwame nogal grappig vond. Onze missie niet volbracht zijn we maar een ijsje gaan eten..
Terug op de compound heb ik met Tony een vlieger gemaakt, waarmee hij ongeveer 3 uur lang rondjes heeft gerent in de hoop dat hij opsteeg....helaas..
Daarna nog een paar keer verloren met tafeltennis (high five;)) en toen maar naar bed gegaan. Volgende dag zat ik onder de rode bulten..Mijn hele kamer afgezocht en de oorzaak gevonden: een mierennest...Ik heb de mieren vriendelijk doch dringend (met een gif spuitbus) verzocht mijn kamer te verlaten:)Daarna ben ik met de kids lekker aan het bouwen gegaan en voor mijn brother een e-mail adres gemaakt zodat we lekker kunnen mailen, al heb ik niet het idee dat hij echt begrijpt hoe dat werkt:)haha. ´s avonds heb ik met Adwoa, Rita en Yaa een Ghanese film gekeken:`American Boy´ Het ging over een ghanese sementdrager die een meisje probeerde te versieren door te doen alsof hij een belangrijke amerikaanse majoor soldaat was...HILARISCH!Nou goed...vandaag mijn was gedaan, mijn handen zijn helemaal rood van het geboen!
Het plan is om deze week eindelijk in kokobeng te gaan schilderen. Heb wat hulptroepen ingeschakeld, dus dat moet wel lukken!Verder ga ik met Kwame informeren voor de baby bedjes en ga ik aan de slag met de lampen en nog een tafeltennis tafel..Ook heb ik een idee voor een bank die ik misschien met Kwame kan maken. Moet ik nog wel ff wat spierballen regelen om het zware hout naar de compoud te dragen..:)

Lieve mensen, ik mis jullie enorm en verlang soms wel een beetje naar huis, ookal heb ik het enorm naar mijn zin!!

Voor nu dikke kussen Saar

  • 26 Oktober 2008 - 16:35

    Josine:

    Lieve Sarita, Wat leuk om weer iets van je te lezen. Ik zou werkelijk dolgraag even bij je kijken. Wat zien die kindertjes er ook schattig uit! Kan me best voorstellen dat je er zó een paar mee zou willen nemen als je terug gaat! Ik begrijp heel goed dat je af en toe wel naar huis verlangt maar aan de andere kant moet je maar denken dat het hier, vooral vandaag, ongelooflijk vies pisweer is! Frits en ik hebben vanmiddag 2 1/2 uur met regenpak aan langs het strand gelopen en door de duinen weer terug. Was toch wel heerlijk maar geef mij maar zon! Gister was het weer wel beter wat vooral voor je ouders, Sophie, Juul en Marc, en Rein fijn zal zijn geweest omdat ze in Zeeland zaten. Voor mij was 't ook fijn in de winkel, stikdruk. Verder blijven oktober en november niet mijn favoriete maanden. Alles goed hier, ook met Frits, die heeft het druk op zijn werk.
    Ben je nu écht weer helemaal opgeknapt? Ik hoop het van harte. Gelukkig dat je Ghanese familie zo aardig en leuk voor je is. Lieve schat, we wensen je natuurlijk het allerbeste en nog heel veel plezier en geniet vooral nog maar. Succes met alles wat je daar doet!!! Dikke kussen, Frits en Josine

  • 26 Oktober 2008 - 20:10

    Marije:

    Hoi lieve Sarah,

    Heb net in een ruk al je verhalen en foto's bekeken!!!! Ben echt ongelooflijk onder de indruk! Wat maak je daar veel mee...elke dag weer een nieuw avontuur! Je foto's geven goed weer wat jullie allemaal doen en met wie je omgaat..er zitten echt plaatjes bij, zo mooi! Gelukkig ben je hersteld van malaria, dat is best even schrikken. Ik ben zelf natuurlijk ook erg veel in Afrika geweest, maar zoiets wat jij nu meemaakt is toch wel uniek! Heb bewondering voor je hoor! Nog veel plezier!

    Kus, Marije

  • 26 Oktober 2008 - 23:16

    Philip:

    hoi saar! wie geht's? zeer goed lees ik! echt leuke foto's hee! high five! yeskemasj! hier is het druk! zeer druk, dat zul je van rein wel horen denk ik. volgende week komen de midterms weer eraan... en nog wat opdrachtjes naast school... nou je kunt de spanning al voelen! haha... Have fun nog! en ik ben benieuwd naar al je verhalen en pica's als je terug bent > biertje!

    good luck!

    x flip


  • 27 Oktober 2008 - 11:24

    Alex:

    Hee Saartje! Wat leuk om weer verhalen te horen! Hoorde van Rein al dat je Malaria had, jezus hee! Dat lijkt me geen kattepis! Ik bedoel, ver weg zijn van je familie is 1 ding, maar ver weg zijn van je familie als je ziek bent, dat is natuurlijk verre van leuk... En dan gaat ook nog iedereen weg daar! Je wordt wel erg op de proef gesteld hoor! Petje af! Ik vind het ook heel knap dat je steeds optimistisch blijft en zulke goede dingen doet daar! Geweldig al die blokken en het zijn er nogal wat zeg! Jeetje, heb je die allemaal gemaakt? Is toch geweldig om die kleintjes er dan vervolgens mee te zien spelen! Heb jij gewoon geregeld!!! Superwoman!
    En die tafeltennistafel, fantastisch... Wow! Ik ben echt onder de indruk!
    Daar ga je nog vaak aan terugdenken straks.. Hier alles nootjes. Druk, druk, druk met werk, studie en hospice. Leer veel, zie veel en geniet daarvan! We hebben trouwens een vriendje voor Marjolijn geregeld, supercool! Hebben hem (hij is Philipe gedoopt) gewoon bij de dierenwinkel gehaald en het is meteen een match! Rennen samen vrolijk door het huis, stoeien, spelen, en tukken samen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Heel leuk!
    Hee schat, hou vol en blijf genieten, want voor je het weet.... Heb begrepen dat het nog 37 dagen wachten is op je vriendje! Dat lijkt nu lang, maar het zal sneller gaan dan je denkt! En dan is het ineens zover!
    Ik ben trots op je Saar en kijk uit naar je mooie verhalen!
    Liefs Alex

  • 27 Oktober 2008 - 19:52

    Gerard:

    Lieve Saar.
    Wat leuk om weer zo'n serie foro's te zien. Hele klus, al die blokken. Zeker met een krom zaagblad. Grappig ook dat kinderen in Ghana plezier hebben met hetzelfde eenvoudige speelgoed als kinderen in de rest van de wereld. Die tafeltennistafel ziet er ook aardig "olifantproof"uit.
    Fijn dat het weer wat beter met je gaat.
    Tine flies: Je bent al weer over de helft van je verblijf.Ik hoop dat je nu kunt opschieten in Kokobeng en snel een nieuw zaagblad kunt opduikelen. Je hebt in ieder geval veel brothers die mogelijk een handje kunnen helpen.
    Ga je goed. Liefs en dikke kussen van ons allen.
    Gerard

  • 28 Oktober 2008 - 09:13

    Mamma:

    Dag lief Saartje,

    Wat een fantastische foto's en wat een geweldige blokkendoos!!! 700 blokken vertelde je. Het is echt een super idee en ik vind het enig om te zien, wat de kids er allemaal van maken, zelfs mensen.
    De kids op de foto's zijn echt mooie plaatjes.
    Wat fijn trouwens, dat je weer bent opgeknapt en deze week met versterking naar Kokobeng kunt om daar te schilderen.
    Het is een enorm project wat je daar doet: blokkendoos, stoelen, tafeltennistafels, bedden, schilderen, electra aanleggen, vloeren leggen etc.etc. Ik ben heel erg trots op je!
    En ook op het feit, dat je het zo goed redt daar alleen ( ik bedoel als enige obruni) in Kumasi. Gelukkig is je Ghanese familie lief en gezellig voor je. Ik ben daar heel erg blij om.
    Hier gaat alles prima. We hadden een gezellig weekeind in Zeeland met in ieder geval zaterdag prachtig weer.
    Natuurlijk misten we je wel.
    Verder gaan Pappa en ik morgen een dagje naar Rotterdam: In de kunsthal is Giacometti en ik las, dat in Boijmans een collectief designers van alles had vernieuwd, dus ook daar gaan we even kijken en wellicht ook nog in het Architectuurmuseum. Het is altijd zo'n fijne plek voor de liefhebber om naar toe te gaan.
    Verder ben ik bezig met de opzet voor een website e.d.
    Het duurt voor jou nu niet meer zo lang, voordat Reinout naar je toe komt! Een fijn vooruitzicht!
    Nu Schatje Baby, ik wens je heel veel plezier toe.Veel succes in Kokobeng.
    De hartelijke groeten aan je Ghanese Familieleden.
    Heel veel liefs en dikke zoenen van ons, HVJ, Mamma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 December 2008

VAKANTIE!

24 November 2008

mooie mensen

13 November 2008

Yoo ma te!

26 Oktober 2008

`you are sweet´

12 Oktober 2008

no hurry in life...
Sarah

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 21198

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2008 - 26 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: