VAKANTIE! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sarah Ruijter - WaarBenJij.nu VAKANTIE! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sarah Ruijter - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 December 2008 | Ghana, Kumasi

Lieve allemaal,
Vandaag een week geleden ben ik (Rein) aangekomen in Accra, waar ik (Saar) Reinout samen met taxichauffeur Kwesi heb opgehaald. Aangezien de Ghanezen vanuit Nederland nogal veel spullen in de bagagebakken van het vliegtuig moesten wurmen, was de vlucht wat vertraagd. Kwesi was zo vriendelijk om te blijven wachten, al zou het tot de volgende ochtend duren. Aangekomen in het hotel aan het strand, hebben we lekker wat gegeten, en de volgende ochtend na het ontbijt zijn we verder gegaan naar ons tweede adres: Anomabo beach resort. Ja, dat klinkt goed, en dat was het ook! Ons huisje stond op het strand, het eten was heerlijk en de mensen erg vriendelijk. De volgende dag zijn we met de tro tro (voor Rein nu ook beter bekend) naar Cape Coast gegaan, waar we het fort hebben bestudeerd, hebben geluncht en gewinkeld. We hebben een paar vet irritante soort samba ballen gekocht en de rest van de middag geoefend… ja we zijn nu echt super goed!haha! Voor de rest voelde ik (Sarah) me een beetje een toerist in eigen land, maar desalniettemin toch enorm genoten!
Volgende dag een kleine malaria stuip van Saar gelukkig weer overleefd. En lekker op het strand verbrand, ja Rein gaat voor een heel nieuw huidje;) Nog meer lui geweest, gegeten en gedronken.
Maandag toch nog naar Kakum national park geweest en hebben we de canopy walk way gedaan. Een wandeling over wiebelende hangbruggen 40 meter boven de grond. Helaas geen spectaculaire dieren gezien, behalve mieren en vlinders. Toch een mooie ervaring en natuurlijk erg gezellig.
Volgende dag met luxe airco tro tro naar Kumasi afgestoomd, waar we gelijk werden afgezet bij de grote markt, met taxi naar huis gegaan. Hier warm ontvangen met knuffels van Yaa en Adwoa. Niet snel daarna hebben we een bescheiden lading van de meegenomen kado´s uitgedeeld en getest. Het viel erg in de smaak! Ook de mp3 spelers zijn niet meer uit de oren te slaan, waardoor Tony in het bijzonder zijn spraakvolume heeft aangepast: WO SE SEIN? Haha
De volgende dag maar eens de markt onveilig gemaakt, voor mij (Rein) alweer een vuurdoop. Door alle drukte kon Gids Saar ons veilig naar de stoffenafdeling loodsen! Meer verklappen we niet.
Nog meer gezien, nog meer gedaan, nog meer gezweet (ppfff wat is het warm hier) nog meer gelopen, en nog meer.
Daarna uitgepuft in Cultural Centre waar wij onverwacht een privé concert kregen. De oorspronkelijke gasten waren de Koning (chief) met aanhang van een omliggend dorp of iets in die geest, en met paraplu’s en al streken zij hier neer op de plastic tuinstoelen. Na het verzoek geen foto´s te maken mochten wij een exclusief Afrikaans trommel en dansfestijn bijwonen. Was echt te gek! Daarna lekker naar de compound en nog een drankje met de andere jeugd van hier gedaan. Lekker bij Adwoa gegeten en na wat muziek uitwisselen naar bed gegaan.
Volgende dag met de Jeep om 07:00 naar Kokobeng vertrokken, waar ik (Saar) Rein ons gebouwde paleisje heb laten zien. Eindelijk kan ik (Rein) mij een beeld vormen van wat Saar hier de afgelopen tijd heeft gedaan. Daarna ongeveer 1,5 uur op de tro tro gewacht, maar gelukkig waren Yaabra en Akua er om ons te entertainen. Daarna heb ik (Saar) met pijn in het hart afscheid genomen van de plek en de mensen.
Ik (Rein) ben eindelijk geacclimatiseerd na op één dag 20 graden verschil aan der lijven te ondervinden, en vind Ghana echt een bizar en tof land, HALLELUYA!
En ik (Saar) geniet nu van mijn heerlijke vakantie met Rein en verheug me om iedereen over 2 weken weer te zien in het koude Nederland!
Dikke zoenen Saar en Rein

• 13 December 2008 - 09:06

Juul:

hee saartje!

Nice story! Zo te horen hebben julle het erg naar de zinnen! Ben jaloers op jullie hoor! Bereid je maar voor op regen en kou! Ik ben er (hoe kan het ook anders) al weer een week ziek door wahah!
    Nou heel leuk dat je weer thuis komt hoor! Veel te bespreken....daar hebben we zeker een dagje mokum voor nodig my dear!

liefs voor jou en rein klein pijn mijn zijn plein kein

• 13 December 2008 - 09:24

Mol:

Lieve Saar en Rein, Klinkt erg goed allemaal. Geniet ze daar, voor je het weet is het voorbij...
    Misschien is het wel wat voor jou daar Rein?
    Groeten uit Holland, M&M.

• 14 December 2008 - 16:55

Paps En Mams:

Wat zijn jullie daar heerlijk aan het genieten..!! En wat een avonturen beleven jullie daar zeg! Wij zijn gisteren in Frankrijk aangekomen en moesten de auto bij het hek laten staan, er lag namelijk een dikke laag sneeuw van wel vijfendertig centimeter, oftewel kniehoogte!! Dus vandaag graven, graven, graven om te zorgen dat de auto weer bij de voordeur kan komen (en wij er ook weer uit konden). Wel mooi en sprookjesachtig, maar er zijn ook een aantal grote takken van vruchtbomen door het gewicht van de sneeuw afgescheurd en de dode boom waar een klimroos in groeide is helemaal omgevallen!! Kortom dat is andere koek dan bruinworden aan het strand!! Dus geniet nog maar lekker en kijk goed rond. Tot schrijfs of bels en ziens, heel veel liefs voor allebei,
    Paps en Mams

• 15 December 2008 - 19:21

Sabijn:

Cool luitjes! Ziet er goed uit, bruin enzo, wauw...ik ben erg benieuwd om jullie te zien en alles te horen live zeg maar. Hier alles goed met kiddo's, wat griep, maar niets ernstigs. Geniet ervan, van elkaar ook vooral :-) en van jullie prachtige reis. Tot snel!liefs, Sabijn

• 20 December 2008 - 14:15

Mamma:

Dag lieve Saar en Reinout,

Wat een leuke foto's weer!
    Het ziet er allemaal gezellig en warm uit.We verheugen ons allen zeer op jullie terugkomst. We tellen de dagen.................
    Hier alles prima. Al een beetje in kerstsfeer. Dat zal nog wel even een overgang zijn. Het is niet koud, maar het temperatuurverschil zal voor jullie wel groot zijn. We nemen fleecejes mee naar Schiphol hoor!!!
    Morgen nemen jullie afscheid van iedereen op de compound. We denken aan jullie, vooral aan jou, Saar. Je hebt toch 4 maanden met al die luitjes gewoond en geleefd.
    Nu dag lieve kinderen, geniet nog maar fijn.
    Tot vrijdag!

Heel veel liefs en dikke zoenen van ons allen, HVJ, Mamma

• 22 December 2008 - 09:40

Juul:

hee heb je rein zn haar geknipt? Mooi die Boblijn aan de vookant! haha

tot vrijdag joepie!

alvast goede reis als ik je niet meer spreek dikke zoen voor jou en Bob